Early access

:+98 912 396 7730 : info@irantourismcenter.com

Paolo & Michela

photo_2016-05-31_00-57-30 We spent only one day in Teheran and our guides were Ahmad and Ghazal. They waited for us at Imam Khomeini International Airport early morning and then we moved towards Teheran. First stop was at Imam Khomeini Shrine: we took breakfast together and then… we were ready to start our visits in the center of Teheran: Iran Bastan Museum, Golestan Palace, the incredible Jewel Museum and finally the Carpet Museum. All very interesting places. Ahmad was very clever to optimize the times, deciding to use metro and taxis in the city. We enjoyed very much staying with Ahmad and Ghazal because they are very kind, nice and patient, and they assisted us very carefully in the chaotic traffic of Tehran! With them we had no problem, indeed. Unfortunately one day in Teheran is very short. Our flight from Tehran to Shiraz the day after was early in the morning and Ahmad picked us up from the hotel and drove us to the airport, staying with us until check-in was duly completed. Thanks Ahmad for your kind and precious assistance! We started in the best way our beautiful trip in Iran. Abbiamo trascorso solo un giorno a Teheran e le nostre guide sono state Ahmad e Ghazal. Ci hanno atteso all'Aeroporto Internazionale Imam Khomeini la mattina presto e poi ci siamo mossi verso Tehran. La prima sosta l'abbiamo fatta al Mausoleo dell'Imam Khomeini: abbiamo fatto colazione insieme e poi… eravamo pronti per iniziare le nostre visite nel centro di Teheran: il Museo Nazionale Iran Bastan, il Palazzo Golestan, l'incredibile Museo dei Gioielli e infine il Museo dei Tappeti. Tutti luoghi veramente interessanti. Ahmad è stato bravo ad ottimizzare tutti i tempi, decidendo di usare la metro e il taxi in città. Siamo stati veramente bene in compagnia di Ahmad e Ghazal perchè sono ragazzi molto gentili, simpatici e pazienti, e ci hanno assistito molto attentamente nel caotico traffico di Tehran! Con loro non abbiamo avuto alcun problema. Purtroppo un giorno solo a Teheran è veramente troppo poco. Il nostro volo da Tehran a Shiraz il giorno dopo era la mattina presto e quindi Ahmad ci è venuto a prendere all'hotel e ci ha portati all'aeroporto rimanendo con noi finchè il check-in è stato completato. Grazie Ahmad per la tua cortese e preziosa assistenza! Abbiamo davvero iniziato nel migliore dei modi il nostro bel viaggio in Iran. Paolo & Michela Italy

Email:We spent only one day in Teheran and our guides were Ahmad and Ghazal. They waited for us at Imam Khomeini International Airport early morning and then we moved towards Teheran. First stop was at Imam Khomeini Shrine: we took breakfast together and then… we were ready to start our visits in the center of Teheran: Iran Bastan Museum, Golestan Palace, the incredible Jewel Museum and finally the Carpet Museum. All very interesting places. Ahmad was very clever to optimize the times, deciding to use metro and taxis in the city. We enjoyed very much staying with Ahmad and Ghazal because they are very kind, nice and patient, and they assisted us very carefully in the chaotic traffic of Tehran! With them we had no problem, indeed.